VANLIGA FRÅGOR

 

Vanliga frågor

Nedan hittar du en översikt av vanliga frågor. Om du inte hittar svaret på din fråga här, ta kontakt med vår kundtjänstavdelning. Du kan skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller fylla i kontaktformuläret. Vi lovar att vi svarar inom 24 timmar.


Allmänt

Hur skapar jag ett konto?
Om du inte är kund på Littlerockstore, måste du först registrera dig. Det kan du göra genom att skapa ett nytt konto. Klicka på ”Skapa konto” för att skapa ett personligt konto. Fyll i dina uppgifter så kommer kontot att aktiveras. Du får en bekräftelse på din registrering via e-post.

Hur lämnar jag klagomål?
Littlerockstore säljer officiella rockband-artiklar till bebisar och barn. Alla artiklar är av högsta kvalitet och till de bästa priserna. Trots det kan det hända att den artikel som du fått inte är perfekt eller går sönder efter att du har börjat använda den. När vi hanterar klagomål följer vi naturligtvis våra Allmänna villkoren samt lokal lagstiftning. Nedanstående garantibestämmelser beskriver dina rättigheter som konsument.

Alla Littlerockstore-plagg och tillbehör säljs med ett års garanti.

Om du lämnar ett formellt klagomål till oss, avgör vi om garantin gäller samt kommer med en lämplig lösning. Även om garantin har gått ut, kan du lämna in berättigade klagomål till oss. Om man rimligen kan förväntas sig att ett föremål fortfarande ska fungera som normalt efter en viss tidsperiod och under normal användning, och om avvikelser uppstår utan att du har gjort något fel, kan du låta reparera eller byta ut föremålet. Vi garanterar alltid snabb hantering av klagomålet.

Motiverade klagomål
Klagomålet är berättigat om det inte förorsakats av:
• avsiktlig skada eller vårdslöshet
• felaktig användning eller bristande underhåll
• normalt slitage och/eller
• skador som förorsakats av felaktig användning eller underlåtenhet att följa instruktionerna innan artikeln tas i bruk.

Jag har flyttat. Hur ändrar jag mina kontouppgifter?
Du kan ändra dina kontouppgifter genom att logga in på ”Mitt konto” med din e-postadress och ditt lösenord. Välj sedan ”Kontoinformation”. Klicka på “Ändra uppgifter”.

Jag har en ny e-postadress
Du kan ändra din e-postadress genom att logga in på ”Mitt konto” med din e-postadress och ditt lösenord. Välj sedan ”Kontoinformation”. Klicka sedan på “Ändra uppgifter” för att ändra dina kontaktuppgifter.

 

Göra en beställning

Hur gör jag en beställning?
Det är lätt att beställa varor från Littlerockstore och hemsidan är mycket användarvänlig. Logga in på ditt konto och följ nedanstående steg. Har du inget konto än? Skapa ett genom att klicka på ”Skapa konto”.

Steg 1. Välj önskade artiklar och lägg dem i kundvagnen.
Steg 2. När du har shoppat färdigt, bekräftar du beställningen.
Steg 3. Gå till kassan.
Steg 4. Bekräfta dina kontaktuppgifter och byt leveransadress, om så önskas.
Steg 5. Om alla uppgifter stämmer, klicka på ”Betala”.
Steg 6. Välj ett av de många olika betalningssätten och klicka på ”Beställ”.
Steg 7. Alla priser är inklusive moms.

Jag lyckas inte beställa
Om du inte lyckas göra en beställning via Littlerockstores hemsida, kan du kontakta vår kundtjänstavdelning.
För att göra det, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller fyll i kontaktformuläret. Om vi inte kan svara på din fråga via e-post kontaktar vi dig personligen.

Jag har inte fått någon bekräftelse på min beställning
När du har avrundat din beställning och fyllt i alla uppgifter får du inom ett par minuter en bekräftelse från Littlerockstore per e-post. Om du av någon anledning inte har fått denna bekräftelse från Littlerockstore kan det bero på att du har fyllt i en felaktig e-postadress. I så fall kan du skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller fylla i kontaktformuläret. Vi tar kontakt med dig inom fyra timmar. Naturligtvis kommer vi att kontrollera beställningen och hålla dig informerad.

Hur löser jag in ett (digitalt) presentkort?
När du går till kassan kan du ange om du har presentkort som du vill betala med.

 

Skicka beställning

När levereras min beställning?
Din beställning skickas så snart vi har tagit emot betalningen eller en bekräftelse på betalning. Du kommer få en bekräftelse per e-post så snart vi har tagit emot betalningen och din beställning har skickats.

 

Returnera en beställning

Hur byter jag en artikel?
Du kan returnera varor inom 30 dagar genom att fylla i returformuläret som är bifogat i paketet. Här kan du ange vilka artiklar du vill returnera. Efter att ha skickat returformuläret får du en bekräftelse via e-post samt ytterligare information.

Varför måste jag betala returfrakten?
Köparen står för returfrakten, så se till att du frankerar försändelsen korrekt. Tyvärr kan vi inte ta emot ofrankerade eller otillräckligt frankerade försändelser. Om du vill byta en vara, betalar vi portot. Det tycker vi är vår plikt gentemot kunderna.

Vad innebär ångerrätt?

Ångerrätt är fastställt i lag och innebär att du har rätt att, utan förklaring, säga upp köpeavtalet inom 14 dagar efter mottagandet av din beställning. För att utnyttja ångerrätten måste du återkalla beställningen i enlighet med artikel 6 - 8 i de Allmänna villkoren.

På Littlerockstore erbjuder vi en ångerfrist på 30 dagar.